vrijdag 1 augustus 2014

Weekmenu 2 - 10 augustus

We gaan een weekje kamperen. Omdat we andere jaren best veel tijd (én dus ook geld) kwijt waren door elke dag  voor elk wissewasje naar de kampwinkel te gaan, vaak ook nog twee keer per dag, heb ik nu een "vakantie weekplanning" gemaakt. We nemen een goede koelbox mee en kunnen op twee pitjes koken. Ik heb twee dagen leeg gehouden voor een patatje of barbecue. Vaak staan er op de vakantiemenu's niet al te veel groente. Daarom eten we dan meestal wat meer fruit. Ik heb de pot met vitamine C pillen ook wel mee gehad op vakantie. 

Zaterdag: bruine bonen met spekjes en appelmoes
Zondag: patatje?
Maandag: nasi keboeli
Dinsdag: rijst met kip, champignons, paprika, in romige pindasaus
Woensdag: pasta met boursin, tomaat, tomaat, ui, knoflook en parmezaanse kaas
Donderdag: pizza
Vrijdag: pasta met courgette, zalm en roomsaus
Zaterdag: krieltjes, speklapje en sperziebonen
Zondag: patatje?

Het boodschappenlijstje ligt al klaar. Nu alleen nog de kampeerspullen inpakken en boodschappen halen voor de thuisblijvers.

4 opmerkingen:

  1. Voor mij was vissticks altijd makkelijk kampeereten, pak spinazie erbij en eitje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan kom je wel op voldoende groente. Alleen moet in dit geval dan alleen de spinazie opeten. Mijn kampeermaatje houdt niet van spinazie puur te eten. Wel door lasagna, maar dat lukt dan weer niet op de camping. Ach, we doen maar even makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het eerste dag eten altijd een blik witte bonen in tomatensaus, aardappelpuree en ham uit blik. Samen met een komkommer in plakjes geneden.
    Ik gruwel nu als ik er aan denk. Maar de kinderen vonden het heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen