vrijdag 22 augustus 2014

Korting

Vandaag heb ik € 19,49 verdiend. Ik zie het geld niet en ik zal het uiteindelijk ook niet direct merken. Maar toch.
Hoe ik dit verdiend heb?
Ik heb vandaag mijn zorgverzekering gebeld met het verzoek de zorgpremie jaarlijks ipv maandelijks af te schrijven. Van te voren had ik me al wat ingelezen op,de website.

Wanneer je per kwartaal de premie betaalt ontvang je een korting van 0,5%.
Betaal je halfjaarlijks dan krijg je 1% korting. 
Betaal je de premie jaarlijks dan is de korting 2%. 

Ik ontvang al een korting via de collectieve verzekering van mijn werkgever. Ik heb daarnaast gekozen voor een hoog eigen risico. Deze betaalkorting komt daar nog eens over heen.

In mijn jaarplanning heb ik genoteerd, in de maand december, dat het bedrag van de totale premie klaar moet staan zodat het op de laatste dag van de maand afgeschreven kan worden. Dit heb ik ook alvast in internetbankieren aangegeven. Ook heb ik al in internetbankieren aangegeven dat vanaf januari de maandelijkse premie automatisch naar mijn spaarrekening (buffer) wordt overgemaakt. 

Wat een gedoe voor zo'n relatief laag bedrag. Toch tellen ook deze bedragen mee. Alle beetjes helpen.     

6 opmerkingen:

  1. Ik denk ook elk jaar: dat ga ik dit jaar ook doen... Maar dat zou dan betekenen dat ik daarvoor geld van mijn spaarrekening zou moeten halen en daar krijg ik ook 1,5% rente op, dus het scheelt mij dan maar €5 op jaarbasis en dan kan ik dus ook niet dat spaargeld tussendoor voor iets anders gebruiken... Dus tot nu toe heb ik het nog niet gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw redenering klopt. Hier heb ik ook aan gedacht. Mocht de spaarrente ooit weer stijgen, dan is het voordeliger om dat jaar vooruitbetaalde premie op een spaarrekening te laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor ons niet handig wij betalen een voledig bedrag voor 4 volwassenen. Meer dan 500 in de maand. Dat wordt te gek om dat een keer per jaar op te hoesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap van je. Ik vind het nog steeds een erg groot bedrag om in een keer te betalen. Voorlopig dus nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die kleintjes tikken bij elkaar inderdaad best aan! Dat geldt ook als het om uitgeven gaat. Dus andersom zeker ook.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huisvlijt: ik merk aan mijzelf dat het twee kanten opwerkt. Aan de ene kant bespaar je door de korting. Aan de andere kant denk je bij het overwegen van een aankoop aan alle moeite die je moest doen om de korting te verdienen. Die behaalde korting die wil ik nu niet zomaar uitgeven aan onnodige aankoop.

    BeantwoordenVerwijderen