maandag 28 juli 2014

Weekmenu 28 juli - 1 augustus

Vandaag heb ik een kennis geholpen met de groentetuin. Deze kennis heeft een stukje grond op een volkstuin. In tegenstelling tot wat ik hoor en lees over sommige andere volkstuinen gaat het er hier gemoedelijk aan toe. Er wordt niet erg moeilijk gedaan over onkruid. Iedereen staat voor elkaar klaar, helpt elkaar bij ziekte of vakantie en er wordt volop gedeeld en geruild. 

In ruil voor mijn hulp mocht ik wat van de oogst meenemen. Ik kwam thuis met drie boodschappentassen vol. Ik heb maar even gewacht met de planning van mijn weekmenu in afwachting van de oogst. 

In mijn tas zaten:
Courgettes
Pompoen
Komkommers
Aardappels
Sperziebonen
Rode bieten
En natuurlijk een boeketje bloemen.

De sperziebonen gaan morgen de vriezer in. Ik ga een paar courgettes inmaken (zoetzuur). De rode bieten ga ik ook invriezen, dit heb ik nooit eerder gedaan maar ik las dat dit ook kan. De komkommers eten we deze week op. Wat ik met de pompoen ga doen, weet ik niet. Die laat ik nog even liggen.
 Weekmenu:
Maandag: aardappel, sperziebonen en runderworstje
Dinsdag: uit eten met familie
Woensdag: shaslick van varkenshaas met ui, courgette en paprika, gebakken aardappel en komkommersalade
Donderdag: rode biet, gekookte aardappel en een gehaktbal
Vrijdag: bloemkool met kipfilet in ham- kaassaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten