dinsdag 22 juli 2014

Knoflookoogst

Ik heb een groentetuintje. Elk jaar weer probeer ik het een en ander uit maar meestal winnen de slakken en onkruid het van mij. Onvoorstelbaar hoeveel slakken ik dit jaar al uit mijn planten heb gehaald. Geen enkele aardbei heb ik van de slakken kunnen redden. De knoflookoogst is dit jaar mijn topper. Voor het eerst probeerde ik dit. Ik dacht altijd dat knoflook in een mediteraans klimaat groeide. Dat is ook zo, maar er zijn ook rassen die het hier heel goed doen. 
De truc zit ' m in de planttijd. Je plant de tenen in het najaar. Oktober of uiterlijk november. Na mei kun je de eerste bollen al oogsten. Ik gebruikte teenjes die ik had besteld via een website ( leven van het land) en gebruikte ook teentjes van knoflookbollen uit de supermarkt. Het is een gemakkelijke teelt. Je moet de teentjes planten op een plek in de tuin waar de grond niet te nat blijft. 
Ik heb alweer nieuwe teentjes besteld om in het najaar uit te planten. Deze knoflookbollen gaan we lekker opeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten