donderdag 10 juli 2014

Heksenkaas

Ooit, tijdens een barbecue aten we stokbrood met  'heksenkaas'. Een bijzondere naam voor een lekkere frisse roomkaas. Even later nam ik het mee uit de winkel en zag op de kassabon dat het best wel wat prijzig was. Voor een keer is dat niet erg. Maar omdat het lekkere goedje steeds vaker op tafel stond, ging ik op zoek naar een voordeliger alternatief. Ik kwam al zoekend op internet uit op het volgende recept:

bakje kruidenroomkaas ( vb Val Blanc van Aldi of AH basic)
1 el mayonaise
1 prei
Peterselie
Zout
Peper
Citroensap
( knoflook)
Ik vind dit zelf lekker met knoflook. Eén van mijn kinderen vindt het dan te pittig.

De kleingesneden prei pureren met de mayonaise, zout, peper, citroensap en eventueel wat knoflook. Roer de kruidenroomkaas door het mengsel. Lekker op stokbrood,  komkommerschuitjes of bij ijsbergsla. 
Kosten: ongeveer € 1,50

3 opmerkingen:

  1. Lijkt een lekker recept.
    Wat kost dat spul in de winkel eigenlijk dan?
    Is dat veel duurder dan deze voor 1,50?
    Ooit heb ik het eens gekocht maar heb geen idee meer van de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik betaalde er € 2,98 voor. Met dit recept heb je een dubbele hoeveelheid, voor de helft van de prijs.

    BeantwoordenVerwijderen