vrijdag 13 februari 2015

Hoestvirus en het weekmenu

Het zonnetje doet haar best om lenteachtig over te komen. Ik ben daar wel wat gevoelig voor. Mijn handen jeuken om in de tuin aan de slag te gaan. Mijn longen protesteren vanwege een hardnekkig virus dat door rust weg moet gaan. Zo nu en dan heb ik heftige hoestbuien, 's nachts ook. Ik probeer wat halfzitten te slapen maar wordt zo nu en dan wakker van de hoest. Uitzieken is het advies ( hoe doe je dat?). Door het gebrek aan slaap ben ik de hele dag wat duf en blijft het werk (en de stof) in huis liggen. Ik hoop dat ik binnenkort een energieboost krijg want ik heb nog heel wat achterstallig werk weg te werken. Nog een week werken en dan heb ik een weekje vakantie. Ik hoop dat ik dan weer topfit ben.

Weekmenu:

Vorige week maakte ik een voorlopige planning voor drie weken. De vriezer zit behoorlijk vol met groente en vlees. Vandaag hoef ik alleen maar naar de groenteboer + een paar andere kleinigheidjes. 

Zaterdag aten we grauwe erwten met spekjes. Voor wie niet bekend is met deze peulvrucht: het lijkt op kapucijners qua vorm maar smaakt net even anders. Grauwe erwten schijnen voornamelijk in noord Nederland gegeten te worden.

Zondag aten we uiensoep en een wrap

Maandag: slavink, aardappel  en broccoli

Dinsdag: stoofpotje van runderlappen (uit de slowcooker), aardappelen en snijbonen

Woensdag: ovenfrites mer kipsaté en sla

Donderdag: boerenkoolstampot (dubbele portie gekookt waarvan de helft ingevroren)

Vrijdag: in de slowcooker pruttelt nu een marrokaans kipstoofpotje dat we vanavond eten met brood en salade. Vanavond gaat er erwtensoep in de slowcooker voor morgen. Ik vind erwtensoep de tweede dag nl het lekkerst.

Dit weekend staan er vijf verjaardagvisites in de agenda. Vanwege mijn hoestvirus lijkt het mij verstandig om hierin een keuze te maken. Vanmiddag maar even een blok wandelen zodat mijn longen even goed door kunnen waaien. Maar eerst aan de slag met kaartjes schrijven. De afgelopen weken zijn er bekenden verhuisd, ouders geworden en jarig geweest. Helaas heb ik (nog) geen plannen om iemand te verrassen met een valentijnskaart. Jij wel?



5 opmerkingen:

  1. Vervelend dat je nog niet fit bent, vooral dat 's nachts hoesten is echt naar.
    Beterschap dan maar hoor.

    Ha lekker, erwtensoep! Wij eten dat ook altijd pas de tweede dag.

    Nee ik verras nooit iemand met valentijnsdag. Daar doe ik niet aan, vind ik zo'n onzin.

    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap! En ga vooral naar geen enkele verjaardagsvisite ivm het besmetten van de andere gasten. Mensen met een slechte gezondheid en longaandoeningen zullen daar heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoef nooit meer Een cadeau te geven op valentijnsdag.
    morgen 21 jaar geleden gaf ik mijn lief het mooiste cadeau van zijn leven.
    Een ZOON!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen