vrijdag 1 januari 2016

2016

Om te beginnen wil ik ieder die dit leest een gezond, goed, zorgeloos en tevreden nieuw jaar toewensen!

Vorig jaar heb ik vrij lang nagedacht over mijn jaardoelen. Ik heb me het afgelopen jaar op deze doelen gericht en ben tevreden over de doelen die ik behaalde.

Dit jaar kan ik kort zijn. Ik ga door op de ingezette weg en ga geen nieuwe uitdagingen of plannen aan voor aankomend jaar. Ik maak er een ‘Pas op de plaats’ jaar van.

Ik wil ik dit jaar dat voor mij ligt:

·         Wandelen

·         Lezen

·         Fotograferen

·         Genieten van de tuin

·         Orde op zaken stellen in mijn huis

Wanneer ik met een kritische blik door mijn huis scharrel, zie ik dat er lampjes kapot zijn, stopcontacten los hangen, behang is gescheurd, kozijnen alleen maar in de grondverf zitten, kasten uitpuilen, een kozijn begint te rotten en zo kan ik wel een A4 vullen. Ik ben van plan om mijn huis dit jaar met de stofkam door te werken. Het zijn geen grote klussen. Gewoon kleine mankementen waaraan je went.

Op financieel vlak heb ik ook geen grote doelen of plannen. Ik denk dat bovenstaande stofkam-actie genoeg onkosten opleveren. Mocht ik dit jaar financiĆ«le meevallers krijgen dan wil ik deze gebruiken om een start te maken met beleggen. Maar eerst moet ik mijn buffer nog op niveau brengen. Doordat mijn twee oudste kinderen afgelopen jaar “het nest” hebben verlaten gaat het financieel allemaal wat gemakkelijker.
 

3 opmerkingen:

  1. Jij ook alle goeds voor 2016 en succes bij al je plannen. Ze zijn goed te doen lijkt me, maar net zoals je zelf al zegt, je raakt aan bepaalde dingen/gebreken gewend en dan blijft het er vaak bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook een goed nieuwjaar gewenst. Ik vind dat je mooie dingen wilt. Zeker dat wandelen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen