woensdag 11 maart 2015

Februari

Mijn " kriebelhoest" van de afgelopen weken bleek een longontsteking te zijn. Met behulp van een penicillinekuur en een prednisonstootkuur krabbel ik weer wat op. Ik ben nogal snel geneigd om te denken dat het allemaal wel wat meevalt en dat gat ten koste van mijzelf. Ik moet beter voor mezelf zorgen!!

Afgelopen weekend maakte ik ook de financiële balans op over de maand februari. Dat gaf mij niet echt vertrouwen. Ik maak er een potje van. Als ik alle uitgaven voor boodschappen over februari optel en deze deel door het aantal dagen kom ik uit op een uitgave per dag van € 18,00 (achttien euro!!!). Hierin is alles inbegrepen wat hier de mondjes ingaat (ontbijt, lunch, maaltijd, tussendoortjes, wijntjes, fruit) + overige zoals wcpapier en schoonmaakartikelen.  Ik heb snel en kordaat ingegrepen en mijzelf voorlopig op rantsoen gezet. Elke maandag gaat er nu vijftig euro naar mijn betaalrekening waarvan ik de boodschappen haal voor die week. De pas van de andere bankrekening blijft thuis. Zo dwing ik mijzelf weer om te tellen bij het inladen van mijn kar. Ik houd mij overigens wel strak aan mijn weekmenu en boodschappenlijst maar laat mij blijkbaar nog steeds onbewust verleiden tot het kopen van aanbiedingen en extra's.

Het is vandaag een stralende lentedag. Ik was vanmorgen vroeg buiten om de paarden in de wei te zetten. Wat fantastisch om zo te kunnen genieten van de opkomende zon. Je voelt de energie bijna je lijf instromen. Ik ga zo maar weer snel naar buiten, lekker in tuin bezig, genieten van mijn vrije dag. Intussen staat er weer een stoofpotje in de slowcooker waarvan we ook morgen nog kunnen eten.  

7 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat je weer opgeknapt bent!
    Oeps, 18 euro per dag...en dan nu naar 50,- voor 1 week...dat is nogal een verschil.
    Hopelijk zal het je lukken.
    Heerlijk dat betere weer nu hè? Ik geniet er ook van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, een longontsteking, dat is niet mis. Gelukkig gaat het weer beter. Wat een discipline om jezelf zo op rantsoen te zetten, maar het zal wel moeten denk ik? Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, dat jij je nu weer beter voelt, een lekker zonnetje zal je helpen helemaal op te knappen.
    Zelf ben ik nu voor de derde keer in twee maanden flink verkouden en hoest ik als een zeehond. Ben er een maand geleden voor naar de dokter geweest omdat ik het niet vertrouwde, maar aangezien mijn longen schoon waren, zou het vanzelf overgaan, "een virius, mevrouw". We wachten het maar weer lijdzaam af.

    Hopelijk hebben jullie wel genoten van die € 18,00 per dag. Dan was het tenminste de moeite waard :-) Sterkte met het aanhalen van de broekriem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat het snel he met dat geld! Voor je het weet is er een hoop doorgegaan.
    Maar het valt toch nog mee? 504 euro deze maand is 18 euro per dag.
    en je boodschappen geld stond op 500 toch? Ik merk dat het hier ook veel harder gaat dan dat ik wil.en ook ik doe absoluut niet gek maar het geld vliegt weg.
    het fijne van opschrijven is wel dat je weet waar het blijft.dat je weet waar je valkuilen zijn.
    sterkte met krappe budget nu van 50 euro. Hier gaan we ook de broekriem verder aanhalen. Groetjes.en veel sterkte met de longontsteking, goed uitzieken nu!
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is inderdaad best veel op één dag. Maar goed dat je nu de controle weer terug pakt. Succes!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap lastig zo'n longontsteking, als er zelfs prednison aan te pas komt, moet het wel erg hardnekkig zijn ... goed dat je er van opknapt!
    Tja, die € 18,-- per dag, soms heb je dagen dat je gewoon veel uitgeeft. Helemaal als er verjaardagen of zo zijn. Zelf vind ik dat bedrag (= € 126,-- in de week) best meevallen. Bij ons gaat er soms meer door ... al kan het natuurlijk zat met minder.

    BeantwoordenVerwijderen